lördag 19 mars 2011

Nya miniväxter

Vintern har inte varit snäll mot växterna, jag har fått slänga flera av dem. Ute är det översvämning när snön smälter bort. Men man ska icke bli nedstämd av detta! Vi har inhandlat mer växter som kan pryda fönstrena nu när vårsolen äntligen är här igen.

Jag har köpt ett litet bonsaiträd. För två år sedan fick jag ett annat, men det vissnade bort och dog så jag fick slänga det. Nu har jag haft detta träd i ett par veckor och det ser väldigt fint ut, bilden ovan är tagen idag.

Eftersom det är så roligt med miniatyrväxter har vi även köpt en liten ficus ginseng. Den har allt man kan önska sig, ett roligt namn, ett roligt utseende och så kan den bli jättestor om man sköter om den väl. Vi valde den med roligast utseende, tycker den ser ut som en liten gubbe.
Sist men inte minst har jag också köpt en annan miniatyrväxt, en Venus flugfälla. Tycker det är en häftig växt! Den håller också på att få en blomma (man ser lite av stjälken på bilden). Den verkar svårskött, men än så länge verkar den glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar