fredag 26 november 2010

Mer snö!

För ett par dagar sedan kom den andra snön. Och vilken snö! Har ännu inte hunnit ta bilder på hur översnöad trädgården är, det får jag göra till nästa gång. Så länge nöjer jag mig med en bild på hur äpplena såg ut efter en dags snöande:

Det är en väldig kontrast till sommarens äpplen! Dagen efter mådde äpplet inte bra och nu är det borta... Inomhus blommar orkidéerna ordentligt. Den här bilden är tagen för någon vecka sedan och nu har även den andra knoppen slagit ut. Gustavs orkidéer börjar knoppa sig IGEN! Helt otroliga blommor. Lägger ut bild när blommorna på den har slagit ut.

Och så den gladaste nyheten sedan länge! Halvar har börjat titta upp igen. För ett tag sedan var jag lite orolig att ingenting fanns kvar så jag grävde ned med ett finger för att se om där fanns något. Jodå, det fanns allt en bastant rot. Nu, ett tag efteråt, börjar det även sticka upp lite grönt ovanför ytan. Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar