söndag 15 augusti 2010

Innefröjder

Detta blir ett snabbisinlägg. Nu är det högsommar och det svämmar över ute i rabatten. Ska gå ut och ta kort någon dag snart. Så länge ska jag uppdatera med två bilder från krukväxterna inomhus.
Här är en blomma som jag tog från ett skott av min andra likadana blomma som jag har i köket som från början för övrigt var ett skott jag fått av min farmor. Skottet har växt otroligt snabbt. Den breder ut sig som jag vet inte vad. Vet dessvärre inte vad den heter, men vilken lättskött blomma det är och den ger ju en härlig färg i fönstret med dessutom!

Det verkar vara dags för orkidéerna att blomma också. Den här har fått massvis med blommor den här gången och är jättefin. Den fick jag som en pytteliten blomma för ett par år sedan av Gustav. Tack så hemskt mycket. Orkidéer är för himla tråkiga den mesta tiden av året, men när de väl blommar... vilken prakt! Har en till som är på väg att blomma i köket, väntar bara på att knoppen ska slå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar